Følgende specifikationer gælder ved levering af HTML‐bannere.Vi bruger Google DoubleClick for Publishers banner standard for clickTag.Brug navne, som relaterer sig til kampagnen, format og annoncør. Hvis form‐elementet benyttes, skal METHOD sættes til GET, da der ellers ikke er mulighed for at føre klik‐statistik på kampagnen Links og forms skal altid åbne i nyt vindue. Æ, Ø og Å skal altid encodes. Vi understøtter ingen former for script‐sprog, som fx ASP, PHP osv. Bannere, der expander, må ikke forstyrre sitets øvrige design. Dvs. layeret skal forsvinde efter expand.

Vigtigt: hos Egmont skrives clickTag med lille c og stort T:“clickTag”Eksempel på clickTag i HTML dokument:
<html> <head> <meta name="ad.size" content="width=300,height=250">  <script type="text/javascript"> var clickTag = "http://www.google.com"; </script> </head>
<body>
<a href="javascript:window.open(window.clickTag)"> [The rest of your creative code goes here.]
</a> </body> </html>

NB: Bannere hostet af Adform bruger Adform’s standarder og banner specifikationer, dette kan kun lade sig gøre så længe banneret bliver hostet af Adform.